Professional tilbyder også funktioner til håndtering af personsager samt sortering.
I funktionerne for den virksomhedsbaserede/processorienterede arkivundersøgelse præsenteres processerne grafisk og håndterer blandt andet:
- Klassificeringsstrukturer med versionshåndtering
- Strukturenheder som virksomhedsområder, procesgrupper og processer med tilhørende dokumentarter
- Dokumenttyper med aktiviteter
- Dokumenttyper og dokumentarter, der kan kobles til opbevaring
I Personmodulet kan personer kobles til personakter som fx journaler, erklæringer m.m. og beskrive hvor disse opbevares.
Sorteringsmodulet er støtte for arkivaren ved sortering af volumener. Her kan du gøre følgende:
- Bestemme sorteringsregler for hver serie
- Foretage sorteringsmarkering manuelt eller med en operation som pr. automatik markerer volumener
- Hente sorteringsrapporter i forbindelse med sorteringen
- Fjerne volumenerne i systemet efter udført sortering i arkivet
- Gemme sorteringshistorik med tidspunkt og antal sorterede volumener for en bestemt serie