En ny rapport fra afdelingen for sundhedsledelse og sundhedsøkonomi ved Universitetet i Oslo viser, at sundhedsforsikring bidrager til at nedbringe sygefraværet i norske virksomheder.

– Antallet af nordmænd, der får brug for sundhedstjenester i de kommende år, forventes at stige, og samtidig ser vi, at sundhedsforsikring bidrager til at nedbringe sygefraværet. En vigtig del af vores strategi er at bruge digitalisering til at sænke tærsklen for indførelse af gode sundhedstjenester gennem enklere, bedre og mere brugervenlig sundhedsforsikring, siger Bjarke Thorøe, administrerende direktør i Storebrand Helseforsikring.

Sammen med sin nye digitale partner Knowit arbejder Storebrand Helseforsikring nu på at kunne tilbyde endnu mere problemfrie tjenester, der er bygget op om brugernes behov.

– Vi var først ude med digitale løsninger. I dag tænker vi digitalt, uanset hvad vi laver. Til sommer kommer en helt ny version af appen "Bli frisk", som vi lancerede for fire år siden. Nøglen er at få brugerne hurtigere til behandling og hurtigere tilbage på arbejde. Der kommer de digitale løsninger til at spille en central rolle, siger Thorøe.

FLERE TJENESTER, TÆTTERE PÅ
Meget tyder på, at den måde vi interagerer med teknologien på, vil ændre sig dramatisk de næste fem til ti år. Kunstig intelligens vil gøre tjenester tilgængelige for flere og påvirke oplevelsen af at være patient i HelseNorge.

– Nye platforme til dialog, forstærkede og virtuelle løsninger vil bidrage til mere naturlig og personlig interaktion i den digitale verden. Sammen med Knowit undersøger vi nu scenarier, hvor kunstig intelligens skaber nye måder at interagere på. Grundlaget er data, siger Bjarke Thorøe.

Med appen "Bli frisk" kan Storebrand Helseforsikring med udgangspunkt i tjenester og data skræddersy brugeroplevelsen med relevante tjenester, der er tilpasset brugerens køn, alder og livsstil. Alle data behandles i henhold til de nye GDPR-regler, som er trådt i kraft.

SELVBETJENING GIVER HURTIGERE SVAR
Ved lancering af den nye app "Bli frisk" vil brugerne helt selvbetjent kunne booke bestille fysisk behandling. Ved at fokusere på koblingen mellem den fysiske og digitale verden ønsker Storebrand Helseforsikring i de kommende år at skabe naturlige og personlige oplevelser. I den sammenhæng er såkaldte chatbots et lavtærsketilbud.

– Vi er gode til at google symptomer på internettet, men hvad med en chatbot, som giver dig råd baseret på dine symptomer? Det er i den retning, vi vil tænke i tiden fremover, siger Thorøe.

DIGITALT ER EN TANKEGANG
Storebrand Helseforsikrings opgave er at tilrettelægge og samle relevante tjenester, så kunderne får et bedre tilbud. Det drejer sig om, at vi samler 'alt på ét sted' med høj fokus på patientsikkerhed, privatliv og datasikkerhed. Fokus er rentabel vækst sammen med vores partnere. Gennem digitalisering har Knowit udviklet løsninger til aktører i en række brancher. I dag bruger mange millioner af mennesker i Norden disse tjenester hver eneste dag.

– Vores fælles ambition er at skabe rammerne for et bedre forhold mellem mennesker, virksomheder, ting, indhold og tjenester. Hvis vi kan det, er det lykkedes, siger Bjarke Thorøe.

Kontakt os
Stine Reesen
CEO, Knowit Experience København
Kontakt mig
Kontakt mig

Til toppen