Commerce HEALTH CHECK by Experience

Hvad er ledelsesudfordringerne med hensyn til e-handel? Hvilke kritiske faser har vi? Hvad kendetegner dem, der lykkes? Hvad er det, der driver markant anderledes vækstkurver?

Knowit tilbyder et effektivt strategisk værktøj, der kan identificere dels, hvor I befinder jer på en modenhedskurve, dels kritiske fokusområder og en konkret handlingsplan, som gør det muligt at bevæge sig hen mod et bedre resultat.

Hvilke kritiske faktorer skal prioriteres? Hvordan prioriterer du dem? Hvad kræves der i form af ressourcer, investeringer og ledelsesmæssig fokus for at fortsætte. 

Mange virksomheder oplever frustration, hvad enten man er klar til en digital transformation eller er begyndt og måske er kørt fast. Vi oplever, at flere af vores kunder spekulerer på, hvad der holder dem tilbage, og hvorfor resultaterne ikke blev, som de havde troet.

Et almindeligt problem er afstanden mellem ledelsen og dem, der arbejder med e-handel.

E-handel er for mange et nyt og komplekst, tværfagligt indsatsområde med sine egne karakteristika, der adskiller sig fra de traditionelle kanaler. Derudover dækker området flere behov end blot at fungere som en salgskanal.

I denne type situationer kan det være klogt med en timeout

En almindelig faldgrube er manglen på en strategi, der konkret adresserer de digitale udfordringer. Dette bør være baseret på et unikt tilbud til kunderne og en strategisk positionering. Denne positionering vil blive brudt ned i alle dimensioner, der gennemsyres af e-handlen, f.eks. organisation og proces, produkt, lager og logistik, kundeservice osv. Uden en vision og en plan er der for stor risiko for at prioritere og investere forkert.

E-handelsansvarlige er i en situation, hvor de skal udvikle forretning med for få ressourcer. Så er det vigtigt, at deres plan er dybt forankret hos ledelsen. Konsekvensen er tit, at udvikling og investering ikke har den nødvendige fremdrift, hvilket igen resulterer i en situation, der ofte er præget af endeløse brandslukning og frustration. Resultatet er manglende levering.

Ud over manglen af en strategi, der tager udgangspunkt i den digitale virkelighed, kan der også være andre områder, der skal diagnosticeres og prioriteres for at sikre fremdrift. I "Commerce Health Check by Experience" foretager vi blandt andet en analyse af 12 områder og giver dig en prioriteringsliste og foreslår en handlingsplan. Med dette som udgangspunkt vil både ledelsen og de e-handelsansvarlige få et klart billede af, hvor konkurrencedygtig virksomheden er, samt konkrete forslag, der giver reel effekt på digitale investeringer.

Commerce Health Check by Knowit Experience er baseret på erfaringer fra en lang række opgaver, hvor vi har rådgivet verdens førende brands og forhandlere omkring digital strategi og e-handel. Med over 500 nordiske specialister i Knowit Experience får du hos os stor ekspertise inden for digital tilstedeværelse og e-handel. Derudover vil du blive præsenteret for Knowits filosofi om, at vi er nødt til at forstå både den fysiske og digitale verden, og hvordan samfundet ændrer sig gennem digitalisering, for at lykkes. 

Kontakt
Norge: Odd Gurvin, forretningsudvikler, Knowit Experience, +47 90050132

Sverige: Sören Handlos, adm. dir., Knowit Experience eCommerce, +46 76 1763818

Kontakt os
Stine Reesen
CEO, Knowit Experience København
Kontakt mig
Kontakt mig

Til toppen