Tilgængelighed handler om at organisere produkter, services og miljøer, så løsningerne ganske enkelt bliver bedre og enklere for alle at bruge. Det er etisk og moralsk korrekt at skabe løsninger, som alle kan anvende. Samtidig er det en god forretning, da du når ud til flere brugere. 

Vi hjælper dig med at gøre dine digitale services tilgængelige. 

Kontakt os
Stine Reesen
CEO, Knowit Experience København
Kontakt mig
Kontakt mig

Tilgængelighed for nye løsninger

I nye projekter, hvor man udformer nye websteder eller mobile applikationer, tænker vi på tilgængelighed allerede fra begyndelsen. På baggrund af webanalyser, trafik, trends, fremtidige målsætninger, tiltænkt målgruppe, regler og retningslinjer motiverer vi valget af tilgængelighed. Dette tages senere med som krav i designarbejde, implementering og arbejde med udformning af indhold.

Har du allerede et websted?

Har du allerede et websted eller en mobil tjeneste, og spekulerer du over, hvor godt det klarer kravene til vore dages internetløsninger? Kravet er som minimum at overholde W3Cs retningslinjer for webindhold (WCAG 2.0). Vi ​​kan hjælpe dig med at teste dette. Vi har en tilgængelighedstest, hvor vi kontrollerer, om dit websted opfylder retningslinjerne (WCAG), og vi undersøger bestemte nøgleområder, der ligger udenfor minimumkravet.

Tilgængelighedstest

Her er nogle af de punkter, vi kontrollerer i en tilgængelighedstest:

  • Teknisk kontrol af links
  • Kontrol af CSS-koden
  • Hvordan siderne fungerer i en browser
  • Bedømmelse af sprog
  • Bedømmelse af opfordringer/tydelige veje frem
  • Bedømmelse af størrelser og visuelle elementers synlighed 

Vil du også sørge for, at dit websted er brugervenligt og tilgængeligt for brugere med forskellige behov, så anbefaler vi, at du gennemfører en brugervenlighedstest.

Kontakt os for en gennemgang af dine løsningers tilgængelighed.

Derfor er tilgængelighed en god ting

Tilgængelighed betyder arbejdet med at gøre dit websted anvendeligt for så mange som muligt. Tilgængelige løsninger overholder ligestillingslovene, skaber mere nyttevirkning, da den når ud til en større brugergruppe. 

Næsten 20 procent af den arbejdende del af befolkningen har en eller anden form for funktionsnedsættelse. Man kan fx have problemer med at se, at bruge mus/tastatur, svært ved at høre, læse eller forstå. Men et tilgængeligt websted hjælper ikke kun disse personer. Det hjælper også personer, som har en langsom forbindelse, lille skærm eller usædvanlig enhed, som ikke har lyd på, benytter en ældre browser eller et ældre operativsystem. Tilgængelige websteder fungerer også bedre for ældre brugere, der blandt andet kan have motoriske problemer, lille tekst eller dårlig hørelse.

 

Til toppen