Spring til hovedindhold
Til Knowits hjemmeside

PRESSEMEDDELELSE

Metroselskabet vælger Knowit som digital samarbejdspartner

IKKE-REGULERENDE

Metroselskabet ønsker at styrke deres digitale tilstedeværelse som led i implementeringen af selskabets forretningsstrategi. Ambitionen er, at www.m.dk fremover skal levere Danmarks bedste digitale kundeoplevelse inden for offentlig transport.

Metroen er blandt de mest eftertragtede mobilitetstilbud i hovedstadsområdet. Dette skal i højere grad understøttes på m.dk, hvor kommunikationen fremover centreres omkring kundernes informationsbehov. Samtidig vil hjemmesiden være en digital implementering af Metroselskabets nye visuelle identitet.

"Vi ønsker at reducere friktionen i den digitale brugeroplevelse og konvertere flere besøgende til rejsende – og omvendt. Hjemmesiden skal samtidig være et fundament for samspillet mellem vores marketingkanaler, digitale touchpoints og den fremtidige IT-arkitektur," siger Martin Kjelsbak, Senior Lead, Web fra Metroselskabet.

Efter en udbudsrunde med en række prækvalificerede bureauer faldt valget på Knowit, som fremover skal stå for udviklingen og vedligeholdelsen af m.dk.

"Vi valgte Knowit som digital samarbejdspartner på baggrund af deres kreative, kommunikative og tekniske kompetencer. Samtidig præsenterede de et team og en projektplan, som overbeviste os om deres evne til at udvikle den bedst mulige digitale brugeroplevelse til vores målgrupper," udtaler Martin Kjelsbak.

Projektet drives fra Knowits Experience-afdeling i København, hvor CEO, Stine Reesen, glæder sig over at byde Metroselskabet velkommen i kundeporteføljen.

"Vi er glade for den tillid, Metroselskabet har vist os, og vi ser frem til samarbejdet. Bredden i vores kompetencer gør os i stand til både at sammensætte teams, der matcher vores kunders specifikke behov, og til at indgå i langvarige partnerskaber. Dette win er derfor også en bekræftelse af, at vores strategi matcher efterspørgslen i markedet."

Det nye m.dk, forventes at blive lanceret i løbet første kvartal, 2025.

For mere information kontakt venligst

Mikkel Olesen

CCO

Knowit Experience