CYBERSIKKERHED
Access management
IAM (Identity and Access Management) er en ramme af politikker og teknologier med det formål at sikre, at den rette person får adgang til den rette information på det rette tidspunkt. Dette muliggør nye aftaler og samarbejder, samtidig med at det sikrer eller ligefrem styrker informationssikkerheden.
Hvad kan IAM?
Uanset hvor dine medarbejdere arbejder fra, så skal de have adgang til organisationens ressourcer, såsom apps, filer og data.
Tidligere blev disse ressourcer typisk holdt bag en firewall, hvor medarbejdere kunne logge ind i arbejdstiden for at få adgang til det, de havde brug for. Men i dag, i denne digitale tidsalder er hybridarbejde mere almindeligt og medarbejdere har brug for sikker adgang til virksomhedens ressourcer uanset hvor de befinder sig.
Dette gøres muligt med IAM. Organisationens it-afdeling har behov for en metode til at kontrollere, hvilke ressourcer brugerne har adgang til, så hver medarbejder har de rettigheder og licenser, som de har behov for til at udføre deres arbejde.
Målet er at administrere adgangen, så de rette personer kan udføre deres arbejde, og de uautoriserede personer, såsom, hackere nægtes adgang. Med et IAM-system kan organisationen hurtigt og præcist bekræfte en persons identitet og deres tilladelser ved hvert adgangsforsøg.
Vores Services
Vores services omfatter en holistisk tilgang til IAM, hvor vi guider dig hele vejen fra IAM strategi, processer og operationsanalyse til at definere roller og andre vigtige attributter for effektiv adgangskontrol.
Implementeringen af IAM-systemer påvirker alle afdelinger og medarbejdere, og derfor er en grundig planlægning essentiel. Vi bidrager derfor også til implementeringen ved at sikre, at identiteter styres i automatiserede og kvalitetssikrede processer gennem hele livscyklussen.
Vil du vide, hvordan vi kan hjælpe dig?
Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan marketing automation kan styrke din forretning! Eller tilmeld dig vores nyhedsbrev for at få de seneste opdateringer og tips inden for marketing automation.
Jim Nielsen