Kend din kunde – som aldrig før

Det der med at ”sætte kunden i centrum” er efterhånden en lettere fortærsket floskel, som mange marketing- og salgsfolk bruger i flæng uden egentlig at forklare, hvad de mener med det. Og det er en skam. For bag de overbrugte ord ligger en pointe, der var central for 50 år siden, og stadig er det i dag: Hvis man kan udvikle oplevelser, der reelt centrerer sig om brugerens behov, ønsker og adfærdsmønstre, så skaber man reel værdi – og det smitter altså fortsat af på bundlinjen.

Men der skal være mening og pondus bag ordene, før det virker. Og det kræver, at man kan eksekvere overfor sine kunder, og derfor ved, hvad de vil have. Noget der kan være en svær disciplin i marketingfaget, hvor der udvikles nye platforme, services, værktøjer og buzzwords hver eneste dag.

Netop den pointe er grunden til, at Customer Data Platforms (CDP) er all-the-hype inden for digital marketing og datahåndtering i øjeblikket. Med en CDP kan du og dit marketing-team nemlig samle og konsolidere data fra alle touchpoints i kunderejsen, ikke blot de digitale.

Det giver jer et databaseret helhedsbillede af jeres kunder, som I aktivt kan eksekvere på. Det vil sige, at I kan bruge disse data til at forbedre og optimere alle dele af jeres kunders oplevelse – ikke blot i et dashboard, men i jeres Marketing Automation-platform og i jeres kundeservice-platform.

Fire fordele ved en Customer Data Platform

Hvorfor skal du investere i en CDP?

En CDP er afgørende, fordi den sætter dig i stand til at samle alle dine kundedata ét sted – lige fra website og sociale medier til kasseapparater og mobilnumre. Alt sammen i realtid, hvilket gør det hurtigt og effektivt at aktivere dataene og give dine kunder en forbedret og personaliseret marketingoplevelse.

På den måde kan I tilrettelægge alt fra SoMe, kundeservice, marketing, salg, insights og forretningsudvikling ud fra samme datasæt. Det sætter jer i stand til at eksekvere på nye, kundecentrerede og datadrevne initiativer, uden at I behøver at involvere jeres (altid travle) IT-afdeling i processen.

Med en CDP får du således den nødvendige platform til at bevare overblikket i et fragmenteret MarTech-landskab og bruge datadrevne indsigter til at gøre din kundeoplevelse mere vedkommende, mere personlig og mere værdiskabende.

Så for at svare på vores eget spørgsmål, så skal du investere i en CDP, hvis du har store ambitioner om at bruge jeres data mere aktivt til at øge den værdi, I skaber for jeres kunder. Simple as that.

Sådan kan vi hjælpe

I Knowit Experience har vi et dedikeret MarTech-team, der har fuldstændig styr på, hvordan sådan en CDP-ged skal barberes. Vores specialister kan rådgive dig og din virksomhed i alt fra valg af den rigtige platform til implementering og integrationer af systemer samt daglig drift.

Vi laver en komplet analyse af jeres nuværende setup og definerer de use-cases, hvor en CDP kan hjælpe jer med den datahåndtering og -aktivering, der i sidste ende er afgørende for, at I kan forbedre jeres marketingindsatser og skabe en bedre kundeoplevelse.

Det er et komplekst område med mange overvejelser at gøre sig, men vores specialister har heldigvis prøvet lidt af hvert, så de har sandsynligvis også svar på dine spørgsmål.

Så grib Apple-knoglen, og giv Mikkel Olesen et kald på +45 22 49 83 27, eller send ham en mail på mikkel.olesen@knowit.dk, hvis du vil høre mere.

Kontakt os
Mikkel Olesen
Client Director & Business Unit Director
Kontakt mig
Kontakt mig

Til toppen