SEO

Har din virksomhed en hjemmeside – så skal du også tænke SEO.

Vi laver mere og mere research på nettet og er grundige i vores søgen, inden vi er købsmodne nok til at bruge penge på et produkt eller en service. Hvad end det er rejsen til Maldiverne eller konsulentydelsen, kunderne jagter, så starter research og søgninger i næsten alle tilfælde på Google.

Derfor skal du matche indholdet på dit site med målgruppens søgeintentioner, så du får bedre rangeringer på Google og på den måde hjælper de potentielle kunder tættere på dine ydelser og løsninger.

Marketing Automation

Som navnet nok allerede har afsløret, så sætter marketing automation dine marketingaktiviteter i system og automatiserer processerne. Med marketing automation kan du tracke og analysere, hvordan dine kunder og leads interagerer med dig og dit brand online. Og den viden kan du bruge til at konkretisere din marketingindsats og tilbyde dine målgrupper relevante flows af indhold.

Læser de dine blogindlæg? Besøger de dine produkt- og kontakt-sider? Åbner de dine mails? Et marketing automation-system indsamler konkret kundedata, så du bliver klogere på dine målgrupper og kan handle mere strategisk og oplyst, når du sætter strøm til dine marketing-aktiviteter.

Content Marketing

Hvis SEO er målet til bedre rangeringer på Google, så er content marketing midlet.

For at sende de rigtige kunder ind i folden, så skal du vise dem, at du forstår deres overvejelser, bekymringer og kan svare på deres spørgsmål. Det kan godt være en stor opgave, hvis den skal ske over telefonen eller ansigt til ansigt – så derfor er det en god og særdeles effektiv idé at hjælpe dine potentielle kunder til mere viden med produkttekster, blogindlæg, artikler, video-indhold, guides og podcasts. Dit indhold, uanset hvilken form, skal være relevant, inspirere og give ro i maven hos kunder, når det handler et potentielt køb af ydelser eller produkter hos din virksomhed.

CRM & CDP

CRM eller CDP? Spørgsmålet er enkelt, men svaret kan være ret komplekst. Det afhænger nemlig af, hvad du har behov for.

CRM (Customer Relationship Management) har det formål at pleje og forbedre sammenhængskraften mellem salg og marketing i virksomheden. CRM-systemer bliver brugt til at styre og analysere kundeinteraktioner gennem hele deres customer lifecycle og kaster, med tiden, bedre kunderelationer, flere leads og mere salg af sig.

CDP (Customer Data Platform) opbygger en omfattende kundedatabase, der giver adgang til andre systemer, som kan analysere og tracke interaktioner med kunder. Platformen samler og komprimerer kundedata fra alle touchpoints, så du får et helhedsbillede af din kunde. Du får altså info om, hvordan kunden opfører sig på dit website og apps, hvad de køber, og hvordan de interagerer med din kundeservice – både online og offline.

Lyder det stadig som et stort valg, så kan vi hjælpe dig med at træffe det rigtige.

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?
Mikkel Olesen
Client Director
Kontakt mig
Kontakt mig

Til toppen