Spring til hovedindhold
Til Knowits hjemmeside

PRESSEMEDDELELSE

Knowit og Creuna går sammen og bliver nordens største digitale bureau

REGULATORISK

Knowit Experience og Creuna fusionerer og indtager en førende Customer Experience-position på det nordiske marked. Sammenlægningen betyder, at Knowit Experience vokser til omkring 900 medarbejdere, og at det samlede antal medarbejdere i Knowit gruppen nu udgør 2.600 medarbejdere.

Både Creuna og Knowit Experience er allerede godt positioneret i forhold til den hastige digitale udvikling og de krav, det stiller til et full service digitalbureau, men sammenlægningen betyder, at man nu får en endnu stærkere tværfaglig kompetenceprofil samt en markant lokal tilstedeværelse på alle de nordiske markeder. Ambitionerne er store for de nu 900 digitale eksperter, der sammen skal sætte nye standarder for morgendagens kundeoplevelser.

“Vores ambition er at blive det ledende bureau inden for data-drevet customer experience i den nordiske region. Med vores kompetencer og Creunas passion for at udvikle stærke brands og brugeroplevelser, styrker vi vores position yderligere. Samtidigt, bliver vi en endnu mere attraktiv arbejdsplads med spændende udviklingsmuligheder for vores medarbejdere”, siger Fredrik Ekerhovd, Direktør for Knowit Experience.

Creuna har ca 80 medarbejdere tilknyttet adressen i Aarhus. Creuna Danmark har etableret sig som et stærkt kreativt digitalt bureau og har en prominent kundeportefølje af nogle af de største virksomheder i Danmark.

Knowit Experience er en af de mest markante spillere på den svenske og norske bureauscene. Med opkøbet af Creuna styrker man nu den stærke nordiske position og sætter samtidig turbo og ambition på det danske marked, hvor bureauet bliver knapt 100 medarbejdere i Aarhus og København.

Det er hensigten, at de to virksomheder på sigt bliver samlet under navnet Knowit Experience under ledelse af den nuværende CEO for Creuna Danmark, Roar Nissen

“Jeg er stolt over de resultater og den profil vi har skabt i Creuna. Teamet og ledelsen i Danmark har etableret en særdeles attraktiv arbejdsplads, vi er en værdifuld partner for vores kunder, og jeg kan godt forstå, at Knowit gerne vil have os med ombord. Vi har tænkt os at fortsætte den positive udvikling, vi er i og udforske de muligheder, sammenlægningen giver os. Vi har længe haft lyst til at etablere en tilstedeværelse i København, og vi glæder os til at begynde samarbejdet med vores nye kollegaer, siger Roar Nissen, CEO Creuna Danmark.

Aftalen om opkøbet af Creuna vil blive sendt til godkendelse hos de norske konkurrence-myndigheder. Opkøbet vil være endeligt efter godkendelse af konkurrencemyndighederne, hvilket forventes i løbet af november.

Stine Reesen