Molslinjen sætter ny digital kurs sammen med Knowit Experience

Publiceret 20 jan 2022

En førsteklasses kundeoplevelse drevet af drøngode data og digitale touchpoints. Det var kernen i det konceptuelle og visuelle pitch, der fik Molslinjen til at invitere os fra Knowit Experience med ombord som Customer Experience-partner på deres næste digitaliseringsrejse.

Hvert år siger Molslinjen “Kombardo!” til flere end 8 millioner passagerer på tværs af deres mange bus- og færgeruter i hele landet. Et imponerende tal, som også driver en stor mængde trafik til selskabets digitale platforme. 

Den udvikling har fået kapitalfonden EQT, der ejer Molslinjen, til at indstille det strategiske kompas mod en komplet gentænkning af selskabets digitale kundeoplevelse på tværs af deres primære salgsplatforme. Og det er her, vi hos Knowit Experience kommer ind i billedet. 

Molslinjen har ellers i mange år været kendt som et digitalt flagskib, særligt på designfronten, men nu er tiden altså kommet til at genoverveje og strømline identiteten og ikke mindst udvide den gennem et forøget fokus på en datadrevet forbedring af kunderejsen og brugeroplevelsen. 

”I Knowit Experience har vi fundet en partner, der forstår de øgede forretningskrav og forventninger fra brugerne, og som kan bruge disse indsigter aktivt til at skabe en samlet, og ikke mindst datadrevet, transformation af vores digitale kundeoplevelse. Det er et taktisk knudepunkt i vores langsigtede strategi om at skabe bedre sammenhæng mellem vores digitale kanaler og den fysiske oplevelse af at rejse med os. Og så har Knowit Experience også den nødvendige forståelse for vores brandidentitet, der gør, at vi ikke skal gå på kompromis med vores visuelle udtryk og stærke, genkendelige koncept,” fortæller Lasse Janerka, Digital Udviklings- og Produktchef hos Molslinjen, om baggrunden for at vælge os som fremtidig Customer Experience-partner. 

Med så stort et projekt i sigte er der brug for flere knivskarpe kaptajner i styrrummet. Derfor er vi glade for, at vi nok engang får fornøjelsen af at samarbejde med Vertica, der også er partner på projektet. Med den besætning er vi helt sikre ved at sende Molslinjen afsted på en ny digitaliseringsrejse og lede dem sikkert i havn på den anden side.  

“Molslinjen har et kæmpe digitalt potentiale med et hav af muligheder for at skabe en ekstraordinær kundeoplevelse på tværs af deres digitale platforme. Og ambitionerne matcher heldigvis mulighederne,” siger Mikkel Olesen, Client Director ved Knowit Experience, og uddyber: “Vi ser en masse spændende forretningsperspektiver i at aktivere og anvende de indkommende data, som Molslinjen får ind, til at skabe en mere gennemført, mere tydelig og mere personlig oplevelse og samtidigt drive en kommerciel agenda. Den udfordring glæder vi os til at tage fat på sammen med Molslinjen og Vertica.” 

Molslinjens åbenhjertede og transparente indstilling undervejs i processen vidner om, at de virkelig gerne vil samarbejdet, hvilket vi er meget stolte over hos Knowit Experience. Derfor ser vi frem til at bryde en flaske champagne mod skibets stævn og indlede et tæt og langvarigt partnerskab. 

Vil du høre, hvordan vi kan hjælpe dig?
Mikkel Olesen
Client Director - Knowit Experience
Kontakt mig
Kontakt mig

Til toppen