Spring til hovedindhold
Til Knowits hjemmeside

NYHEDER

Knowit står bag ny digital platform til Hovedstadens Letbane

Lørdag rullede de første passagerer ud med Hovedstadens Letbane – og blot et par uger forinden gik den nye digitale platform dinletbane.dk i luften. Bag løsningen står Knowit som har udviklet hele Letbanens digitale univers.

Efter seks års anlægsarbejde kunne hovedstadsområdet endelig tage sin nye letbane i brug. Mens tusindvis af nysgerrige borgere tog den første tur fra Ishøj til Rødovre Nord, gik dinletbane.dk live – én platform, der samler Letbanens kommunikation og kundeservice ét sted, og giver nem adgang til køreplaner, drift og stationsinformation.  

Hos Knowit har vi haft ansvaret for at skabe en løsning, der både informerer, engagerer og er klar til transformation fra anlægsfase til drift. Projektet er udviklet i tæt samarbejde med Hovedstadens Letbane og Metroselskabet, og bygger videre på vores multisite-løsning, der også omfatter m.dk og metroselskabet.dk

Samarbejdet med Knowit har været fornøjeligt, smidigt og med en stor gensidig forståelse.” 
Anine Asklund, senior kommunikationskonsulent hos dinletbane.dk 

Ditte Brix, Client LeadKnowit Experience 
 Det har været et helt særligt projekt, fordi vi har været med på den digitale rejse fra start. Målgruppen havde vidt forskellige behov afhængig af om Letbanen var ved at blive anlagt eller som nu hvor den er i drift. Opgaven handlede ikke bare om at bygge et site – men om at skabe en digital oplevelse, der både understøtter brugerbehovene og afspejler Letbanens identitet: grøn, enkel og i bevægelse 

Platformen er bygget i Umbraco og baseret på et fleksibelt digitalt designsystem i Letbanens grønne visuelle identitet. Den er skabt til at understøtte både anlægsfasens informationsbehov og den nye driftssituation – med interaktive kort, klar informationsarkitektur og nem adgang til køreplaner og kundeservice. 

Ditte Brix (fortsat): 
“Vi har haft fokus på at sikre brandoplevelsen i hver detalje, og har arbejdet med oplevelsesprincipperne: Grøn, hurtig, let - både i identitetsmarkører, CTA'er, motion, design og informationsarkitektur.” 

dinletbane.dk er en del af en samlet multisite-løsning, hvor Knowit har udviklet tre digitale universer for Metroselskabet: metroselskabet.dk, m.dk og dinletbane.dk – hver med sin rolle og sit brand, men på samme tekniske løsning. 

Anine Asklund afslutter: 
“Vi ledte efter en partner, der kunne understøtte det tværgående samarbejde mellem vores tre brands. Samarbejdet med Knowit har været vigtigt for at skabe synergi og genkendelighed på tværs af hele løsningen.” 

Læs mere om casen her:

Slide 1 of 1

Har du lyst til at høre mere, er du velkommen til at kontakte: 

Ditte Brix

Senior Client Manager