Fra stille handling til synligt ansvar
Det har altid været en del af detailkæden føtex’ DNA at tage ansvar. Allerede da det første føtex varehus åbnede i 1960, havde man fokus på at drive forretning på en måde, der tilgodeså lokalområdet, miljøet og folkesundheden.
Der er sket meget siden 1960. Føtex har sidenhen åbnet mere end 100 varehuse, og CSR er i dag blevet et kardinalpunkt for både virksomheder og i den brede befolkning. Derfor ville føtex have synliggjort alle virksomhedens gode og inspirerende initiativer på tværs af sourcing, logistik, butiksdrift, HR, salg og marketing.
Udfordringen var imidlertid, at der ikke var hverken overblik over initiativerne eller en sammenhængende historie om den samlede CSR-strategi. Konsekvensen var, at føtex stod tilbage med en mangelfuld CSR-profil, som ikke kommunikerede vigtigheden af de ansvarsfulde tiltag – hverken internt i virksomheden eller til Hr. og Fru Danmark. Derfor kom føtex til os med et ønske om at skabe en ny og markant CSR-formidling.