Vi savner inspiration til madlavningen
Den gastronomiske bølge, der har skyllet ind over Norden de senere år, har gjort os sultne på nye retter og spændende smagsoplevelser. Desværre har den gennemsnitlige forbruger kun fem faste opskrifter på repertoiret. Inspiration er med andre ord en mangelvare, og den udfordring vil Arla gerne løse. Med tusindvis af opskrifter og mange millioner besøgende på deres websites hvert år er Arla allerede en naturlig allieret, når vi leder efter inspiration til det næste måltid.
Samtidig er en ny teknologi ved at ændre måden, vi finder inspiration. Intelligente, stemmestyrede højtalere har nemlig gjort deres indtog, og de er godt på vej til at centrere vores adfærd om det auditive i stedet for det visuelle.
Konsulenthuset Gartner regner med, at 30% af alle verdens søgninger kommer til at ske uden en skærm allerede i 2020, og i USA har hver 6. husstand nu en højtaler, man kan spørge til råds.
Stemmestyringens fremtog er i virkeligheden ikke så mærkelig, for stemmen er det mest naturlige interface for menneskelig interaktion. Vi lærer at tale, når vi er omkring 2 år, og når vi er 5 år gamle, er vores sproglige forståelse så udviklet, at det mest af alt handler om ordforråd, ironi og sarkasme derfra.