Ét website, fire foreninger
Som læge i Danmark er man med høj sandsynlighed medlem af Lægeforeningen, der varetager lægernes politiske interesser og arbejder for at fremme videreuddannelse, forskning og udvikling. For bedst muligt at understøtte medlemmerne gennem deres lægeliv, ønskede Lægeforeningen at skabe et mere medlemsfokuseret online univers på Læger.dk. Websitet skulle derudover tydeliggøres som et samlingspunkt og fælles sted for Lægeforeningen og de tre tilhørende forhandlingsberettigede foreninger: Yngre Læger, Praktiserende Lægers Organisation og Foreningen af Speciallæger.
Med udgangspunkt i en teknisk platform, der bevægede sig mod forældelse, kom Lægeforeningen til os med to udfordringer. Først og fremmest var de tvunget til at tage stilling til deres CMS, som enten skulle opgraderes eller erstattes – en opgave der ville kræve et større indgreb og som derigennem gav anledning til en strategisk beslutning om at give deres website et løft. Med en ny informationsarkitektur, opdateret UX og et helt nyt design skulle Læger.dk tilbyde en forbedret online brugeroplevelse og favne de fire selvstændige foreningsbrands med hver deres visuelle identitet.
En vigtig opgave var altså at få præsenteret de fire foreninger som det fællesskab, de er. Ønsket var derfor et neutralt udgangspunkt på Læger.dk, som skulle rumme alt det generelle indhold, der er relevant for læger at vide - ud fra emner som gennem dataanalyse viste sig at være de vigtigste på tværs af medlemmerne.