Digital innovation skal skærpe brandet
Med mere end 28.000 medarbejdere og en omsætning på ca. 61 mia. kroner er Danish Crown en global aktør inden for produktion og forædling af kød. Men virksomheden, der blev grundlagt i 1887, er også et godt eksempel på, hvordan man griber de digitale muligheder an.
Med den nye webshop Dyrbar.dk har vi i samarbejde med Danish Crown nemlig skabt et pilotprojekt, der skal teste en helt ny, digital forretningsmodel. Det er nemlig første gang, at virksomheden sælger kød direkte til de danske forbrugere.
Intentionen bag den nye webshop er ikke nødvendigvis, at det skal blive en guldgrube for Danish Crown. Tværtimod er den et forretningsmæssigt eksperiment, der skal give virksomheden en bedre fornemmelse for eCommerce-markedet.
Derudover repræsenterer det nye Dyrbar-brand nogle af de fineste udskæringer, der kan fås på kødmarkedet, hvorfor det også bidrager til at skærpe Danish Crowns samlede brand både indadtil og udadtil. Derfor var der også behov for et website, der både visuelt og designmæssigt kunne formidle Dyrbars luksuriøse udtryk.