man-texting

Krav til hurtige svar og tilgængelighed

Kunder stiller i dag højere krav om tilgængelighed, hurtige svar og enkle løsninger. Meget kan tilskrives den eksplosive brug af messaging-tjenester som Messenger, Slack, Kick, What's App og We Chat. En gennemsnitlig person bruger i dag helt op til 90% af sin tid på mobilen på messaging-tjenester og forventer også, at andre kommunikationskanaler svarer stort set med det samme.

Udviklingen viser, at direkte kommunikation via f.eks. en chat i stigende grad bliver vigtigere, og virksomheden skal hele tiden finde på nye løsninger for at samarbejde med kunderne på platforme, hvor de bruger en stor del af deres tid.

Two colleagues working on computer

Øget tilgængelighed kræver øgede ressourcer

Udviklingen repræsenterer et paradigmeskifte med nye krav til tilgængelighed og responstid i dialogen med kunderne. For at imødekomme mange forventninger og opretholde kvaliteten i kundedialogen indebærer det for mange virksomheder en betydelig fordeling af ressourcer til virksomhedens kundecenter. Et stigende antal henvendelser er også ensbetydende med en tilsvarende højere omkostning i forbindelse med virksomhedens håndtering af disse.

Den traditionelle model for kundeservice og support er under pres. For bedre at kunne afbalancere omkostninger, kvalitet og effektivitet skal virksomhederne udforske nye smarte løsninger.

mom-and-daugther-whisper

Chatbots giver reducerede omkostninger og højere kvalitet

Løsningen for mange virksomheder er at udforske muligheden for at automatisere kundeservice og supporttjenester ved hjælp af chatbots. Termen chatbot henviser til et stykke software, der kan kommunikere og interagere på primært skrift, men også i høj grad tale. Teknologien er nu på vej ind i det nordiske erhvervsliv, og vi har allerede eksempler på chatbots, der håndterer tusindvis af månedlige henvendelser. Indførelsen af chatbots har et betydeligt potentiale for omkostningsbesparelser, samtidigt med at øget tilgængelighed og responstid vil bidrage til bedre kundeoplevelser. Med en udviklingstid på 4-8 uger kan virksomheder hurtigt komme i gang med deres første chatbot med øjeblikkelig effekt.

Kontakt os gerne for at få en snak om, hvordan teknologien kan hjælpe dig og din virksomhed!

Vil du vide mere?
Søren Nielsen
Ansvarlig for salg
Kontakt mig
Kontakt mig

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Skal vi ringe til dig?

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Tak! Vi ringer til dig hurtigst muligt!

Til toppen