Performance Management
Økonomifunktionen er i hurtig udvikling. Fra tidligere at have været en passiv funktion baseret på historiske data går den i dag ad en mere dynamisk, procesorienteret vej mod aktiv forretningsudvikling. Den økonomiske analyse afdækker de bagved liggende sammenhænge, og økonomistyringens værktøjskasse giver aktiv støtte til virksomheden tæt på kerneprocesserne.
Supply Chain Intelligence
Nutidens forretningsklima, med globalisering, outsourcing og øgede krav, er en udfordring, som kræver mange ofre. Leverandørkæden presses dagligt til at blive mere effektiv og omkostningseffektiv. Alle led i leverandørkæden genererer data, som kan bruges til at effektivisere processen, samtidig med at leverandørkæden hænger tæt sammen med virksomhedens strategier og kernekompetencer.
Customer Intelligence
Markedsføring i dag kræver mere, end den gjorde tidligere. Virksomheder har oftest data om kundernes behov, præferencer og adfærd. Hvis vi bruger disse data, kan vi forvandle markedsføringen til en præcis og logisk videnskab, hvor kontaktpunkter optimeres inden for salg, service og levering. Dermed kan du optimere dit markedsføringsbudget og opnå et maksimalt afkast.
Risk intelligence
Næsten dagligt rapporteres der om globale eksempler på katastrofal risikohåndtering. Storbanker, som går konkurs på grund af for stor risikovillighed, globale giganter, som saboterer naturen på grund af besparelser på de forkerte steder. I fremtiden vil man beregne og prissætte sine risici og give risikohåndteringen et mere offensivt perspektiv i modsætning til nutidens mere defensive dækning.