Appene vil ikke dø, men de bliver vigtige – på en anden måde 

Hvad er det allervigtigste, du SKAL tage højde for, når I opererer i en mobil verden og tilbyder eller konkurrerer med tjenester baseret på cloud-teknologi, globale økosystemer og hyperskalerede platforme?

Beskæftiger I jer ikke med sådan noget? Nå, så er der al mulig grund til at gå mere forsigtigt frem. Én ting er sikker, digitaliseringen vil fortsætte med at tromle dem, der møder den med ligegyldighed, mens den vil belønne de nysgerrige – dem, der tør tænke nyt og anderledes. Med andre ord – du, der læser dette, kan godt begynde at glæde dig!

Hvad sker der, når mobiltelefonen bliver indgangen til de fleste interaktionspunkter?

Mere og mere drejer sig om mobil, hvor væksten i globalt mobilbrug eksploderer og overgår alle andre platforme. Mobilen bliver indgangen til de fleste interaktionspunkter, hvad enten det er mellem mennesker, mellem virksomheder og mennesker eller mellem mennesker og ting. Det handler om mikroøjeblikke, hvor mobilen bliver en katalysator for, at ting vil ske, hvad enten du kører ind i parkeringshuset og bliver automatisk debiteret, vil tjekke nyhederne eller købe en billet til metroen eller letbanen.

Vi har ikke brug for en app til Årstiderne, en til PostNord, en til det ene, en til det andet

Hver gang jeg f.eks. sætter mig i bilen om morgenen eller på vej hjem, fortæller Google mig automatisk, hvor lang tid jeg kommer til at bruge, og viser mig et billede i realtid af, hvor der er kø. Hvis der er meget trafik, vælger jeg en anden rute. Derudover sætter jeg stor pris på, at appen til Bergen Parkering automatisk åbner døren og fortæller mig, hvor meget det har kostet mig. De to sidste tjenester kan kategoriseres som "personlige assistenter."

Microsofts Cortana eller VIV fra tidligere Apple-medarbejdere er baseret på kunstig intelligens og skaber smarte brugergrænseflader, fortrinsvis ved hjælp af tredjepartsprogrammer. Volvo har f.eks. allerede brugt kunstig intelligens i sin charmerende kampagne for den nye Volvo V90. Der kan du tale med bilen og faktisk vinde den.

Nu kommer The Post App Era

Appene vil ikke dø, men de bliver vigtige – på en anden måde. En apps succes vil blive målt i, hvilke værdifulde erfaringer man som bruger får uden for selve programmet. Analysefirmaet Gartner forudser, at 40 procent af al brug af apps i 2020 vil være baseret på dette.

4 ting, som de bedste bliver gode til

1. Kundeindsigt

Det er ofte mobilen, kunden har med sig, og så må vi forstå kunden, vi må vide, hvad og hvordan de ønsker at ting skal ske, skal jeg tale med appen, skal jeg trykke, skal det ske automatisk osv.

2. Brugeroplevelse og brand-oplevelse

Det er her, DesignThinking-filosofien kommer til sin ret. Det er afgørende at identificere de kernefunktioner, en tjeneste skal levere, og hvilken brandoplevelse I søger at give brugeren.

3. Big Data og algoritmer

Fremtiden handler om at indsamle adfærd, fortolke adfærd, designe ønskede løsninger og levere på det, som giver kunde og forretning mest værdi.

Algoritmer, der gradvist går over til selvledelse. Softwaren tager beslutninger og lærer hen ad vejen (klogere firmaer end os udvikler dette, vi tager det bare i brug)

4. Nye forretningsmodeller

Det er afgørende at forstå, hvordan det hele hænger sammen, hvor man tjener pengene, hvor er kunderne villige til at betale, og hvordan kan teknologien arbejde for os. Digitaliseringen handler om at gentænke, hvad vi gør, og den måde, vi gør det på. Gentænke processer og forretningsmodeller i lyset af den digitale teknologi og kombinere den fysiske og virtuelle virkelighed.

Kontakt os
Søren Handlos
Managing Director at Knowit Experience Danmark
Kontakt mig
Kontakt mig

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Vil du have, at vi ringer til dig?

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Tak! Vi ringer til dig så hurtigt som muligt!

Til toppen