Suppleret med gode målretningsmuligheder som f.eks. geografi og tidsstyring, siger det sig selv at markedsføring på søgemaskiner som Google eller Bing, kan være vældigt effektivt.

Søgemaskinemarkedsføring eller SEM (Search Engine Marketing), er et samlebegreb som anvendes til at beskrive to forskellige metoder til at opnå synlighed i søgemaskiner:

Søgemaskineannoncering (PPC – Pay Per Click) er betalte annoncer i søgemaskinerne, der gør din virksomheds budskab synligt i relation til de valgte søgeord. Annoncetekster og budskaber kan skræddersys til dine målgrupper, og annoncerne kan f.eks. målrettes efter geografiske områder for at opnå yderligere øget relevans.

Organisk søgning (SEO)

Søgemaskineoptimering (SEO – Search Engine Optimization) handler om at forbedre placeringen i de ubetalte, såkaldte organiske, søgeresultater. Der er sagt meget om søgemaskineoptimering, men i grove træk handler det om at forbedre webstedet på en måde, der tilfredsstiller søgemaskinernes tekniske retningslinjer, samtidig med at man giver den besøgende en god og relevant oplevelse.

Display

Det er kun få digitale annonceformater, som kan måle sig med bannere med hensyn til opmærksomhed og bevidsthed, takket være deres næsten ubegrænsede rækkevidde.

Vil du have mere at vide?

Vil du at vi ringer til dig?

Tak! Vi ringer snart til dig.

Til toppen