iPad i skødet – viser webstedets side for abonnement på kontaktlinser

Udfordringen

Interoptik, en af ​​Norges førende optikerkæder med 69 butikker i hele landet, ønskede i 2015 at opgradere og redesigne sit websted i publiceringsværktøjet EPiServer. Hovedfokus var at opgradere fra EPiServer 6 til EPiServer CMS 8. Målet var at løfte den digitale platform til et højere niveau og gøre webstedet responsivt. Interoptik havde brug for en mere fleksibel og moderne løsning, der fungerede både på stationære computere, mobiltelefoner og tablets. Desuden ønskede de at automatisere produktoplysningerne og forny det grafiske udtryk, som skulle bidrage til en enklere og nemmere måde for webredaktøren at arbejde på.

En side på interoptiks websted vises på en bærbar computer

Løsningen

Baseret på viden fra webanalyse og en detaljeret kravspecifikation fra kunden kom vi fren til et nyt, brugervenligt design til Interoptik. Designfasen blev gennemført med tætte kundeafstemninger og løbende dialog med udviklerne. Parallelt med dette arbejde skabte vi integration mellem EPiServer 8 og Microsoft Dynamics Navision. Formålet med integrationen var at automatisere vedligeholdelse af produktoplysningerne i EPiServer. Derefter blev der udviklet side- og bloktyper, indholdet blev oprettet, og løsningen blev testet før lancering.

En lille pige med briller ser ind i kameraet, holder en mobiltelefon i hænderne

Resultatet

Med denne leverance har interoptik.no fået et responsivt websted i den nyeste version af publiceringsværktøjet EPiServer. Produktoplysningerne hentes automatisk fra Microsoft Dynamics Navision, og løsningen giver webredaktøren en nemmere hverdag. Designet er opdateret og kan skaleres til alle enheder – klart mere fleksibelt end før.

Kontakt os
Stine Reesen
Business Unit Director CPH
Kontakt mig
Kontakt mig

Til toppen