Baggrund

I slutningen af 2015 besluttede Jula endnu engang at satse på e-handel. Den forrige e-handelssatsning blev sat på pause i 2011, da man hellere ville fokusere på at udvide butiksnetværket i Polen og Norden. Det udbyggede butiksnet med tilhørende logistik, en kundeklub på 2 millioner medlemmer og et moderne centrallager i Skara er nu vigtige elementer i den nye satsning på e-handel. Målet er at få del i de 60 milliarder, som er detailhandelens andel af e-handlen.

Udfordring

I den forrige e-handelssatsning var udfordringen at gå fra postordre til e-handel. Nu var udfordringen at stykke helheden og kundeoplevelsen sammen for at få kunderne til at handle hos Jula, uanset kanal samt at optimere logistikløsningen for e-handel. Kunder, som besøger e-handlen, skal ønske at handle hos Jula, og så er det nødvendigt med en enkel og brugervenlig proces, der fastholder kundens fokus.

Løsning

Julas nye e-handel er let overskuelig og opfordrer den besøgende til at navigere blandt produkterne. Købsflowet er tydeligt uden distraherende elementer – kunden kan nemt fastholde fokus. I forbindelse med lanceringen startede Jula også omkostningsfri butiksudlevering for e-handlen, indledningsvis i fire butikker i Sverige.

Et tydeligt købsflow uden distraherende elementer.

Teknologi

Julas e-handelssatsning bygger videre på eksisterende platform i Episerver Commerce, og løsningen kører i EPiServers cloud-løsning DXC, som bygger på Microsoft Azure. E-handelen er integreret med en række systemer, hvor forretningssystemet M3, PIM-systemet inRiver og betalingsløsningen Adyen er centrale.

Resultat

E-handlen er nu tilgængelig i Sverige, Norge og Polen. På premieredagen var 3.000 nysgerrige besøgende inde på websiden, og antal gennemførte køb lå over det forventede.

– Vi er meget tilfredse med Knowit Experience, og betragter dem som en af vores strategiske digitale partnere. Nu vil vi sammen løbende videreudvikle e-handlen, og gennemgå de strategiske valg, der skal træffes, siger Henrik Ljungdahl, CIO i Jula.

Kontakt os
Rasmus Kirkegaard
CEO Knowit Experience Danmark
Kontakt mig
Kontakt mig

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Vil du have, at vi ringer til dig?

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Tak! Vi ringer til dig så hurtigt som muligt!

Til toppen