Udfordring

Udfordringen for Craft var dels at øge antallet af besøgende, dels at følge op på, hvad de rent faktisk foretog sig på websitet. Målsætningen var og er at nå et større salg på websitet.

Løsning

Indledningsvis implementerede Knowit en mere avanceret sporing på websitet for at kunne udlede hvilke trafikkilder, der genererede flest mikro- og makrokonverteringer samt for at kunne identificere, hvor de besøgende stødte på problemer. Det skete ved hjælp af datalager, Google Tag Manager og ved hjælp af feedback via pop-up på sitet.

Parallelt med det omstrukturerede Knowit også den nuværende AdWords-konto. Man skabte en større struktur, som gav fuld kontrol på søgeordsniveau. Knowit implementerede budstrategier, remarketing i søgenetværket, og - sammen med Craft - skrev man nye annoncer, for på den måde at kunne placere rette bud for rette person med rette budskab, baseret på hvilken søgeterm, brugeren havde anvendt.

Knowit etablerede også et dashboard til Craft, hvor de nemt kan se, hvordan AdWords-annonceringen præsterer. Det viser blandt andet omkostning, indtægt, nettoindtægt og investeringsafkast. Det gjorde det nemmere for Craft at følge op og løbende kontrollere, hvad deres investering genererede på bundlinjen.

Resultat

Ved hjælp af sporingen, som blev implementeret, kunne man nå et større afkast (nettofortjeneste divideret med annonceringsomkostninger) i AdWords, fordi det blev lettere at se, hvad der faktisk genererede indtægter på både kort og langt sigt.

Nettoafkastet fra Google AdWords steg med 547 %, sammenlignet med perioden inden kontoen blev omstruktureret. Den gennemsnitlige position for annoncernes placering på Google blev ændret fra 3,2 til 2,5. Takket være bedre kontrol på søgeordsniveau og med mere relevante annoncer steg også klikfrekvensen med 58 %.

Hvis man kun ser på generelle søgeord, dvs. søgeord, der ikke indeholder ”Craft”, er nettoafkastet steget med 638 %.

Kontakt os
Rasmus Kirkegaard
CEO Knowit Experience Danmark
Kontakt mig
Kontakt mig

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Vil du have, at vi ringer til dig?

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Tak! Vi ringer til dig så hurtigt som muligt!

Til toppen