Udfordring

Som led i en overordnet digitalisering ønskede Oslo kommune sammen med os at skabe en bedre understøttelse af elektronisk interaktion mellem kommunale myndigheder, til og fra de centrale fælles systemer samt til og fra eksterne registre og aktører, som kommunen arbejder med. Som et led i dette arbejde indgik også administrationen af deres integrationsplatform, som udgør en væsentlig del af it-infrastrukturen og visionen om digitalisering.

Målet er en forbedret dialog med befolkningen og at forbedre de interne arbejdsprocesser. Opgaven omfatter modernisering, øget effektivitet, forbedret time-to-market og bedre administration af brugerne

 

Mand på bænk i parken, som læser på sin smartphone

Løsning

Knowit leverer Application Development & Lifecycle Management (ALM) til nogle af de vigtigste systemer i kommunen.

Projektgruppen bestod af mere end 30 konsulenter, og leverancerne blev udført ved hjælp af moderne metoder og teknologier inden for ADLM i løbende leverancer. 

Resultat

Leverancen bestod i

  • At bevare en skræddersyet, fælles integrationsplatform med messaging-håndtering 
  • Opgradere og vedligeholde kommunens offentlige katalogtjenester
  • Elektronisk kommunikation og interaktion som den primære kanal for dialog med borgere og virksomheder, automatiseret behandling og skræddersyet sagsstyringssystem med arkiveringsfunktioner
  • Mobil-app til Bymiljøetaten, Popsenteret
  • Over 300 elektroniske formularer
  • Integration med Altinn (Kulturetaten, Helse- og Velferdsetaten)
  • Løsninger til e-betaling (Næringsetaten, Utdanningsetaten)
  • Arkivintegration med Doculive / P360 (Kulturetaten, Trafikketaten) indkøbsportal, Orienteringsløype / Veiviseren (Næringsetaten)
  • Integration med økonomisystem (Agresso)
  • eFaktura
  • Import og eksport af transaktioner
  • Indsamling af entreprenørdata (Bymiljøetaten)
  • Rådgivning inden for samarbejdsplatforme og wikis (Vann- og Avløpsetaten, Utdanningsetaten, Rådhuset, Bydelene). 
Til toppen