Digital strategi
At måle, hvad de besøgende foretager sig på hjemmesiden, hvordan de interagerer med indholdet, hvordan engagementet ser ud , og hvorvidt de opfylder målene (konverterer) bliver vigtigere end at beregne, hvor mange besøgende webstedet har haft i kampagneperioden. Med tydelige mål bliver det også lettere at følge op på økonomien i projektet: hvilke kanaler kom de besøgende fra, og hvilke medieeksponeringer gav mest i forhold til det investerede budget?
– Det, der har været værdifuldt, er, at vi har fået mere information om de besøgende på et lidt dybere niveau end blot antallet af besøgende. Det var interessant på forhånd at kunne bestemme, hvilken tænkt vej de besøgende skulle følge på webstedet for at nå målet. Resultatet blev bedre, end vi troede! Jeg blev positivt overrasket over, hvor engagerede de besøgende var, og at der var så mange, der opfyldte målet om at besøge 5 sider eller mere. Statistikken kunne også bekræfte, at vi foretog det rette valg af kanal i vores markedsføring, hvilket var vigtigt for os, siger Andreas.