Nickelodeon

Udfordringen

RiksTVs Junior-app blev lanceret i september 2014, og nu var det nødvendigt med en større opgradering af underholdningsudbuddet. Målet var at tilbyde mere indhold fra flere kanaler med mulighed for at se tv direkte. Derudover var der et ønske om, at appen skulle give brugerne mulighed for at skræddersy indholdet, samtidig med at den skulle være enkel, intuitiv og brugervenlig.

En veldig fornøyd bruker av RiksTV Junior på et nettbrett

Løsningen

Ved hjælp af viden fra eksisterende kunder og betagrupper har vi gennemført ændringer baseret på behov og krav. Derudover har vi anvendt en masse af den viden, vi får fra Google Analytics, til at kortlægge brugen. På denne baggrund kan man nu i den nye version af RiksTV Junior se endnu flere serier, film og kanaler, både direkte og når det passer. Ud over alt det nye indhold er der mulighed for at tilpasse appen med profilindstillinger, hvor børnene kan tilføje deres yndlingsprogram, avatar og baggrunde.

Ligesom deres forældre forbruger børn i stigende grad tv- og videoindhold "on demand" og på nye platforme. RiksTV ønsker at imødekomme denne ændring i børns og unges tv-vaner ved at tilbyde gode løsninger til både børn og forældre. RiksTV Junior-appen skal være et univers, hvor børnene kan finde deres yndlingsprogrammer, mens forældrene kan føle sig trygge i bevidstheden om, at børnene ikke ser upassende indhold.
RiksTV er meget tilfredse med samarbejdet med Knowit omkring designet af ​​den nye RiksTV Junior-app, hvor enkelhed er centralt for brugeroplevelsen, hvad enten det drejer sig om at finde indhold eller anden funktionalitet. Knowit har også bistået med implementeringen af ​​Google Analytics, hvilket har givet os værdifuld viden om brugen af ​​appen.

Birgitte Seim-Haugen – Produkteier av RiksTV Junior

To svært fornøyde brukere av RiksTV Junior

Resultatet

Projektet er baseret på agil udvikling, hvor vi hele tiden ser muligheder for at forbedre appen. Det får vi af viden fra brugerne gennem analyse, betaversioner og brugertest. Det er en løbende rejse, og vi udvider løbende udbuddet til RiksTV's kunder.

Kontakt os
Stine Reesen
Business Unit Director CPH
Kontakt mig
Kontakt mig

Til toppen