Baggrund

Målet var at skabe en ensartet e-handel for Toyota Material Handlings direkte salg af nye og brugte gaffeltrucks og services, og både stille den til rådighed som salgskanal til kunderne og til krydssalg mellem gaffeltrucks, services og lejeløsninger. Toyota ønskede også at øge muligheden for at arbejde med redaktionelt indhold for at støtte salget af brugte gaffeltrucks og skabe e-handelsfunktioner, som "sammenlign gaffeltrucks", lagerovervågning, automatisk salgsstyring samt anbefalinger og funktionaliteter til kampagner.
Løsningen, som er bygget på EPiServers platform, indeholder også et produktinformationssystem fra inRiver samt søge- og relevansmotor fra Apptus.

Toyota var ude efter en langsigtet leverandør, og det var vigtigt for dem, at projektet blev gennemført i henhold til TPS-modellen, hvilket betød:
• Høj kvalitet
• Merværdi for pengene
• Rettidig levering
• Holdbarhed
• Sikkerhed.

Følgende aspekter var særligt vigtige:
• Forslag til løsningsarkitektur
• Kundereferencer inden for e-handel på den foreslåede arkitektur
• Vores langsigtede engagement som leverandør og rådgiver inden for e-handel
• Foreslået projektprismodel
• Vores udviklingsmetodik
• Erfaring fra ”best-practice” for e-handel
• Leveringsevne (tid).

Opgaven

Projektets mål med var at levere en 100 procent fungerende e-handelsløsning til brugte gaffeltrucks, og som inkluderede integrationer til forretningssystemet M3, PIM-systemet samt det centrale system til brugte gaffeltrucks. Det var en stor udfordring at harmonisere og designe til 16 forskellige sprog og lokale forudsætninger.

Nogle af kravene var:
• Funktioner til direkte salg af brugte gaffeltrucks, integreret med M3 til ordre og information til kunden
• At skabe smart søgning og facetteret navigering til brugercentreret produkt- og kategoripræsentation
• At vise brugte gaffeltrucks med tilhørende tekniske specifikationer
• At Informere om forskellige finansieringsløsninger og -betingelser i købsfasen
• Overvågningsfunktion til gaffeltrucks, der ikke er på lager i øjeblikket
• Prædefinerede servicekontrakter, som nemt kan tilføjes til en ordre
• God redaktionel støtte til beskrivelse af deres tilbud på brugte gaffeltrucks
• Trinvis lancering i Europa, et første skridt til 16 udvalgte lande

Vi startede opgaven med et forstudie, hvor vi gennemførte en undersøgelse af det udarbejdede koncept, og vi udviklede design til en række udvalgte komponenter. Inden for rammerne af forstudiet gennemførte vi også en due diligence af nødvendige integrationer, udarbejdede forslag til arkitektur, rammer og implementeringsproces.

Derefter gik selve implementeringsprojektet i gang, hvor vi arbejdede agilt i en periode på 3 uger. Nogle tidlige aktiviteter i projektet var at sikre datakvaliteten af de brugte gaffeltrucks, og visse oprydningsinitiativer blev påbegyndt, som virksomheden blev engageret i. En af udfordringerne har været at få en kraftfuld produktsøgning med håndtering af multi-filter.
Under implementeringsfasen udviklede vi den tekniske løsning, og konceptets grafiske prototype blev realiseret med brugergrænseflade.

Resultat

Hovedformålet med løsningen er øget salg og harmonisering af salget af brugte gaffeltrucks med online-salget af nye gaffeltrucks. Kunden skal have en helhedsoplevelse, uanset om man er interesseret i en ny eller en brugt gaffeltruck. Toyota har fået meget positiv respons fra sine besøgende, og har nu en moderne platform, hvilket giver en tryghed for næste skridt på digitaliseringsrejsen.
Salgsvolumenerne online er steget konstant siden lanceringen, og Toyota tager nu næste skridt til yderligere at forfine funktionaliteten for at møde kunderne online.

Virksomheden Toyota Material Handling Europe

Toyota Material Handling Europe er den europæiske, regionale organisation i Toyota Material Handling Group, som er en del af Toyota Industries Corporation – verdens førende leverandør inden for materialehåndtering. Toyota Material Handling hjælper virksomheder i alle størrelser i over 30 europæiske lande med et komplet sortiment af Toyotas modvægtstrucks, BTs lagertrucks lagerudstyr/services samt løsninger og innovationer med merværdi. Over 95 % af truckene fremstilles på vores europæiske fabrikker i Mjölby (Sverige), Ancenis (Frankrig) og Bologna (Italien) – alle i henhold til TPS (Toyota Production System) kvalitetsstandarderne. Læs mere på www.toyota-forklifts.eu.

Kontakt os
Stine Reesen
Digital Director
Kontakt mig
Kontakt mig

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Vil du have, at vi ringer til dig?

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Tak! Vi ringer til dig så hurtigt som muligt!

Til toppen