Udsnit af nyt profilmateriale

Opgaven

"Hvordan skal kaffehuset Friele positionere sig selv for at håndtere et kaffemarked i hastig udvikling?"

– Nogenlunde sådan lød den opgave, som vi blev stillet.

 

 

Eksempler på nyt profilmateriale

3 processer

Vi inddelte arbejdet i tre processer:

  1.  Klargøre til strategiarbejdet, som har til formål at ændre hele Kaffehuset Frieles porteføljestrategi
  2.  Justere en del af virksomhedens visuelle identitet
  3. Forenkle og styrke produktlinjen

Markedsudfordringer

Fra vores analysearbejde vidste vi, at det var vigtigt at tage fat på følgende kritiske markedstendenser:

  1. Salgstallene for det traditionelle kaffesegment er faldende. Det er på tide at revurdere Frieles kundesegmenter.
  2. Markedet domineres af kaffeproducenter, der er ejet af de største nationale dagligvarekæder. Friele er derimod selvstændigt. 
  3. Som konkurrent til dagligvarekædernes egne varemærker skal man gøre krav på sin plads, være unik, markant og innovativ – og efterspurgt af kunderne i butikkerne.

 

Billede af de nye kaffeposer fra Friele

Ting, vi fokuserede på

  • Smag og situation, når man drikker kaffe, er sjældent den samme. Hvert segment kræver et særligt produkt.
  • Udvalg og viden var grundpillerne i designprocessen. Hver produktlinje har brug for en blanding af ristningsgrad, farve og information.
  • Bruge siderne på kaffeemballagen til at styrke designet og formidle variationen inden for hver produktlinje.
  • Opfinde nye måder at åbne og lukke kaffeemballagen.
  • Lade hver produktlinje udvikle sin egen identitet og personlighed. Lad den opfylde sit potentiale.
Eksempel på profilmateriale

Løsning

Opdateringen af ​​Frieles visuelle identitet og det nye emballagedesign for Norges bedst sælgende kaffe sætter Friele i stand til at tackle det hurtigt skiftende kaffemarked i de kommende år.

Kontakt os
Stine Reesen
Digital Director
Kontakt mig
Kontakt mig

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Vil du have, at vi ringer til dig?

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Tak! Vi ringer til dig så hurtigt som muligt!

Til toppen