
Opgaven
"Hvordan skal kaffehuset Friele positionere sig selv for at håndtere et kaffemarked i hastig udvikling?"
– Nogenlunde sådan lød den opgave, som vi blev stillet.
Friele, Norges ældste og mest kendte kaffemærke, bad os om at skabe en afbalanceret, grundig og stilfuld opgradering af virksomhedens visuelle identitet. I april 2015 modtog Knowit og Frieles projekt "Prisen for godt design", som uddeles af Norsk Designråd.
"Hvordan skal kaffehuset Friele positionere sig selv for at håndtere et kaffemarked i hastig udvikling?"
– Nogenlunde sådan lød den opgave, som vi blev stillet.
Vi inddelte arbejdet i tre processer:
Fra vores analysearbejde vidste vi, at det var vigtigt at tage fat på følgende kritiske markedstendenser:
Opdateringen af Frieles visuelle identitet og det nye emballagedesign for Norges bedst sælgende kaffe sætter Friele i stand til at tackle det hurtigt skiftende kaffemarked i de kommende år.