Udfordring
Vi elsker nytænkning og vi elsker udfordringer. Da Enkla Elbolaget kontaktede os med deres idé, var vi hurtigt på banen med en innovativ teknisk løsning, som opfyldte de høje krav til tilgængelighed, enkelhed og fleksibilitet, der blev stillet.
Med fakturaen som kommunikationskanal for både private kunder og erhvervskunder, var man tvunget til at bruge hver millimeter fuldt ud og skabe en oplevelse omkring en ellers kedelig og svært forståelig faktura.
Indholdet af den nye smarte faktura skal udtænkes nøje og derudover kunne målrettes til forskellige kundegrupper.
Dele af indholdet skal kunne vælges af kunden selv, såsom detaljeret og visuelt præsenteret elforbrug, specificeret moms og/eller detaljerede prisoplysninger. Kunden skal også kunne vælge distributionsmåde for fakturaen, f.eks. e-mail, internet eller papirfaktura. Alt dette i en problemfri og brugervenlig selvbetjeningsportal, der er tilgængelig via smartphone eller kundeportalen Min El.
Kundetjenesten skal med enkle midler kunne ændre fakturaens layout og indhold såsom marketingbudskaber, energisparetip, husmortip og/eller kommende begivenheder, som elselskabet arrangerer.