Hvad kan vi hjælpe dig med?
Åke Eriksson
Konsulent
Kontakt mig
Kontakt mig

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Skal vi ringe dig op?

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Tak! Vi ringer til dig, så hurtigt, vi kan.

Udfordring

Vi elsker nytænkning og vi elsker udfordringer. Da Enkla Elbolaget kontaktede os med deres idé, var vi hurtigt på banen med en innovativ teknisk løsning, som opfyldte de høje krav til tilgængelighed, enkelhed og fleksibilitet, der blev stillet.

Med fakturaen som kommunikationskanal for både private kunder og erhvervskunder, var man tvunget til at bruge hver millimeter fuldt ud og skabe en oplevelse omkring en ellers kedelig og svært forståelig faktura.

Indholdet af den nye smarte faktura skal udtænkes nøje og derudover kunne målrettes til forskellige kundegrupper.

Dele af indholdet skal kunne vælges af kunden selv, såsom detaljeret og visuelt præsenteret elforbrug, specificeret moms og/eller detaljerede prisoplysninger. Kunden skal også kunne vælge distributionsmåde for fakturaen, f.eks. e-mail, internet eller papirfaktura. Alt dette i en problemfri og brugervenlig selvbetjeningsportal, der er tilgængelig via smartphone eller kundeportalen Min El.

Kundetjenesten skal med enkle midler kunne ændre fakturaens layout og indhold såsom marketingbudskaber, energisparetip, husmortip og/eller kommende begivenheder, som elselskabet arrangerer.

Papirfakturaen er lavet af 100 % genanvendelige materialer.

Løsning

Vi har gjort det muligt at udsende intelligente fakturaer uanset distributionskanal. Udsendelsen gøres personlig ved hjælp af en smart logik opbygget af metadata. En logik, der konstant forædles for at være på forkant af og imødekomme kundernes hastigt stigende og skiftende krav.

Der skabes merværdi for kunden, som sammen med elselskabet kan bidrage til en grønnere verden. Det gør os særligt stolte, fordi vi hos Knowit deler denne vision. Ved at fokusere på enkelhed har de kunnet skille sig ud fra mængden.

Person hviler i sofa med laptop i skødet

Resultat

Fokus har været på at øge kundernes fordele og differentiering. Og det har virkelig været en succes! Enkla Elbolaget giver sine kunder merværdi og formidler sin vision på en intelligent, kreativ og personlig måde. Fakturaen understøtter selskabets strategi om en enkel, ukompliceret verden, og ved at tilbyde fakturaer via internet og e-mail opnår man også omkostningsbesparelser og reduceret miljøpåvirkning.

Til toppen