Nærbillede af en glad mand og kvinde

Santander Consumer Bank er en del af Banco Santander, en af​verdens største bankkoncerner. I Norden har banken over 1,3 millioner kunder, heraf 450.000 i Sverige. For at blive en endnu mere relevant bank for sine kunder udvikler Santander sin digitale tilstedeværelse.

Fokus på brugeroplevelse

Målet var at skabe et websted, der var let at navigere, men også en ny og mere responsiv salgskanal med automatiserede processer. Vi var nødt til at starte fra bunden, da det eksisterende websted i højere grad tilbød begrænset kundeservice på nettet end egentlige interaktive banktjenester. Udgangspunktet for os var at forstå kundens rejse og hvilke kontaktflader, der er vigtige. Vi var også nødt til at definere og skabe de digitale tjenester og at udvikle specialværktøj til redaktøren.

Vi havde stor fokus på funktion og brugeroplevelse: at indkredse, hvad kunderne har brug for at vide, og fornemme, hvad de gerne vil, og hvad de ikke kan lide. Denne viden påvirkede navigationsstrukturen og udformningen af grænsefladedesignet. Ved at udvikle responsivitet, animationer, mouseover-effekter og tekst/tonalitet, skabte vi en følelse og oplevelse, der matcher alt det, som Santanders brand repræsenterer.

Et skærmbillede fra desktopvisningen og fra mobilvisningen indlejret i en computerskærm og en mobiltelefon.

Automatiserede processer

Da det nye websted blev lanceret i 2015, kunne vi sammen med Santanders medarbejdere konstatere, at det var lykkedes os at nå målene og opbygge noget unikt:

Den personlige internetbank: Al kommunikation/interaktion bygger på kundedata fra Santanders CRM-system, der registrerer, hvilket tilbud den kunde, der har logget sig på, kan have mest brug for. Kunderne modtager aldrig generelle tilbud. Det som vises, er kun tilbud, der er relevante på det pågældende tidspunkt.

Den redaktørstyrede internetbank: Redaktøren styrer, hvordan webstedet ser ud og fungerer, hvad der skal vises, og hvordan. Redaktøren kan også tilføje nye funktioner og justere oplæg. Al aktivitet måles og følges op løbende for at sikre et optimalt fungerende websted.

Den automatiserede internetbank: Med den nye platform er alle processer fuldt automatiseret, for eksempel kan en kunde klikke sig fra låneansøgning og aftale til udbetalt lån uden at nogen "menneskelig" instans behøver at være involveret.

Øget mersalg

Vores opdragsgiver er meget tilfreds med sin nye netbank, ligesom kunderne. Banken møder kunden hurtigt og kan matche ethvert behov med det samme – online. Webstedet er smart, fleksibelt og brugervenligt. Der er ikke engang brug for en sektion med Ofte stillede spørgsmål.

Med den nye digitale bank sælger Santander endnu flere tilknyttede tjenester. Internetbanken tegner sig i dag for 25 procent af alt mersalg. Kunderne er også mere aktive og logger på fire gange oftere end før. 80 procent af kunderne vælger også at aktivere deres kort via webstedet i stedet for at ringe til bankens administratorer. På den måde får Santander mere tid til at kommunikere med og møde deres kunder.

Internetbanken tegner sig i dag for 25 procent af alt mersalg. 80 % af kunderne aktiverer selv deres kort via webstedet.

Kontakt os
Stine Reesen
Digital Director
Kontakt mig
Kontakt mig

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Vil du have, at vi ringer til dig?

Ved at udfylde din e-mailadresse og klikke på Abonner samtykker du til, at Knowit håndterer din e-mailadresse og dit navn med det formål at sende ønskede oplysninger til dig. Den endelige ansvarlige for håndtering af en personoplysning er enten et datterselskab i koncernen eller Knowit AB. Hvis du ved, hvilket Knowit-selskab, der er dataansvarlig, kan du kontakte dette Knowit-selskab direkte, og du kan altid kontakte os på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer information om dig, så længe vi har dit samtykke. Du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på Frameld. Behandlingen sker i henhold til Knowits integritetspolitik.

Tak! Vi ringer til dig så hurtigt som muligt!

Til toppen