BankID har 3,4 millioner brugere og er en god kunde hos os, men lad os alligevel være helt ærlige: Norges største digitale logon- og signeringstjeneste er ikke ligefrem Coca-Cola, VG eller Instagram. Hvis du klikker dig frem til bankid.no, har du en konkret opgave, du ønsker at løse, eller oplysninger, du vil finde.

Netop det var vores primære opgave, da vi gik i gang med det nye bankid.no. Hvad ønsker brugerne at finde svar på? Kan vi kombinere dette med at understøtte BankIDs forretningsmæssige mål?

Vi startede med at få grundig indsigt og udarbejde personaer. Hvem er brugerne? Hvorfor besøger de BankIDs hjemmesider? Næste skridt var at få et overblik over hver enkelt underside på BankIDs eksisterende hjemmesider: Vi kom frem til 762 sider.

Meget forældet. En del overflødigt. Temmelig meget sagt flere gange på forskellige steder. Og det meste kunne med fordel formidles meget enklere.

I projektet med at opbygge det nye bankid.no har Knowit Experience arbejdet tværfagligt med totalleverancen. Det involverer både indholdsstrategi og -analyse, brugeroplevelse, kunderejse, design, interaktionsdesign, tekstleverance og udvikling.

Vores mål var først og fremmest at løse brugernes behov på en bedre og mere effektiv måde.

Resultatet er 16 nye kernesider, fordelt på BankID til virksomheder og BankID til private.

BankID selv kaldte det en indholdsmassakre. I modsætning til de fleste massakrer var alle involverede godt tilfredse.

Løsningen? Lidt ligesom BankID selv: Relevant. Og enkelt.

Knowit arbejder med BankID på en lang række områder. Inden for både konceptudvikling, proof of concept, design/UX, arkitektur, test, implementering, digital synlighed og marketingkampagner. Leverancerne spænder fra det nye Java-frie BankID 2.0 til reklamefilm.

Kontakt os
Stine Reesen
Business Unit Director CPH
Kontakt mig
Kontakt mig

Til toppen